Tarptautinė maisto diena

Druskininkų savivaldybės visuomenės sveikatos biuras informuoja, kad spalio 16 d. minima tarptautinė maisto diena, kurios metu siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į sveiką mitybą. Sveika mityba padeda saugoti ir stiprinti sveikatą, išvengti daugelio ligų. Sveika ir visavertė mityba daro poveikį fiziniam ir protiniam žmogaus vystymuisi, darbingumui bei ilgaamžiškumui, todėl tai yra vienas pagrindinių sveikatą saugančių bei palaikančių gyvensenos veiksnių.

Netaisyklinga , nesubalansuota mityba yra dažnai minima kaip širdies ir kraujagyslių ligų, onkologinių, alerginių susirgimų rizikos faktorius. Svarbu formuoti žinias  ir įgūdžius, didinti motyvaciją rūpintis savo pilnavertę mityba.

Pagrindinės sveikos mitybos taisyklės:

  1. Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų ar bulvių.
  2. Valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvulinės kilmės maistą.
  3. Kelis kartus per dieną valgyti įvairų, dažniau šviežių vietinių daržovių ir vaisių (nors 400gr. per dieną )
  4. Išlaikyti normalų kūno svorį (KMI: 18,5- 25 ).
  5. Mažinti riebalų vartojimą: gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais ir minkštais margarinais, turinčiais nesočiųjų riebalų  rūgščių.
  6. Riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa.
  7. Vartoti liesą pieną, liesus ir nesūrius pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį).
  8. Rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Rečiau vartoti rafinuotą cukrų, saldžius gėrimus, saldumynus.
  9. Valgyti nesūrų maistą. Bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais, duona, neturi būti didesnis kaip vienas arbatinis šaukštelis (5g).Vartoti joduotą druską.
  10. Riboti alkoholio vartojimą.
  11. Skatinti išimtinį žindymą iki 6 mėnesių ir žindymą iki 2 metų ir ilgiau, užtikrinant tinkamą ir saugų papildomą kūdikių ir mažų vaikų maitinimą.
  12. Valgyti reguliariai.
  13. Gerti pakankamai skysčių, ypač vandens.